2013. január 11., péntek

Habos Csokoládé torta - Nekem, magamtól




Ezt a tortát már nagyon régóta szerettem volna megsütni és gondoltam jó alkalom lesz erre a saját szülinapom! Előző bejegyzésemben írtam a Karamellás tortáról, amit a Nővérem készített nekem. Azonban nem mehettem úgy munkába, hogy ne kínáljam meg ez alkalomból valamivel a kollégáimat. Érthető módon a szülinap karamellás tortámból nem kínálhattam meg őket, több okból sem. Egyrészt eleve nem maradt belőle túl sok, másrészt - tűnjék ez önzőségnek - eszem ágában sem volt egy morzsát sem adni senkinek. Ebből kifolyólag kellett valami egyszerű, szép, nagyon finom, na meg persze olyan, ami még nem volt. Tényleg! Lehetne ez egy tortás hagyomány!? Mint ahogy egy menyasszonynál is kell valami régi, valami új, valami kölcsön és valami kék! Így hát hívtam Nigella barátnőmet és felütöttem a szakácskönyv bejelölt oldalait. Nem tudom írtam e már, de különböző színű jelölőket használok azoknál a recepteknél, amelyek annyira megragadtak, hogy egyszer meg kell süssem. Zölddel jelölöm a tortákat, sárgával a tepsis vagy vendégváró desszerteket, kékkel azokat amelyek kicsit nehezebbek és narancssárgával azt, amelyikhez drága, vagy nehezen beszerezhető hozzávaló kell. Fanatikusnak tűnnék? Tudoooom! De nézőpont kérdése. Mindenesetre a választásom erre a Habos Csokoládétortára esett. 





A recept Nigella falatozója c. könyvben szerepel méghozzá az alábbiak szerint:

Hozzávalók egy 23 cm átmérőjú kapcsos formához:
250 g minőségi étcsokoládé
125 g puha vaj
6 tojás (2 egész és 4 szétválasztott)
175 g porcukor
2 evőkanál Cointreau (elhagyható, én nem is tettem bele)
1 narancs lereszelt héja

A krémhez:
5 dl tejszín
1 teáskanál vaníliaeszencia
1 evőkanál Cointreau (szintén elhagytam)
1/2 teáskanál nem cukrozott kakaópor a díszítéshez
Tálaláshoz Aranyló Tortatálca

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra (gázsütőnél 4-es fokozat), béleljük ki a formát sütőpapírral.
Gőz fölött olvasszuk meg a csokoládét, adjuk hozzá a vajat és hagyjuk felolvadni benne. 
Verjük fel a 2 egész tojást és a 4 tojássárgáját 75 g cukorral, majd óvatosan forgassuk össze a csokoládés keverékkel és a narancshéjjal.
Verjük fel a fehérjét félkemény habbá, majd fokozatosan adjuk hozzá a 100 g cukrot és verjük tovább amíg még nem kemény, de már megtartja az alakját. Először egy kanálnyival lazítsuk fel a csokoládékeveréket, majd óvatosan forgassuk hozzá a többit habot. Öntsük a keveréket a formába és süssük 35-40 percig, amíg a tészta feljön, a teteje megrepedezik és a közepe már nem remeg. Rácsra rakva hagyjuk a formában kihűlni. Eközben kicsit összeseik, de ez normális. 
Tálalás előtt helyezzük a tortát a kívánt tányérra és óvatosan vegyük le róla a karimát. Akkor jó, ha kifejezetten töredezett és itt-ott egyenetlen. Verjük lágy habbá a tejszínt és adjuk hozzá a vaníliaeszenciát és a Cointreau-t és verjük tovább, amíg a hab elég szilárd lesz, de mégsem túl kemény. Én adtam hozzá a tejszín mennyiségének megfelelő habfixálót. Nem tudom, hogy az angolok milyen tejszínt használnak, de én még nem találkoztam itt olyannal, amelyik fixáló nélkül hosszabb ideig megtartotta volna hab formáját.
Halmozzuk a tejszínhabot a torta közepére (szigorúan csak rusztikusan) és szórjuk meg a tetejét kakaóporral.
Nos, a végeredmény: Egyszerű, szép, finom, tömör és gyönyör!    



























2 megjegyzés:

  1. Gyere hozzánk, én is kérek...:-)

    Nővéred

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben! De Te is csinálj extra-mega-brutál Karamellás tortát! Vagy Oreo kekszeset??!

      Törlés