2013. február 19., kedd

Házi Nutella vs. Házi Paleo Nutella



Bár a bejegyzésem címe némi versenyeztetést sejtet, a célom mégis inkább csak az összehasonlítás. A Nutella házi előállítása egy ideje már nagyon foglalkoztatott. Talán azért, mert valahogy mindig a szemem elé került egy olyan bejegyzés, ahol elkészítették, publikálták, kipróbálták és mindezek után istenítették is. 


Gondoltam ezt én sem hagyhatom ki, ha már úgyis csillagászati áron mérik a bolti verziót. Először is TücsökBogárnál láttam egy receptet. Aztán hogy-hogy nem, Lila Fügénél is a kezem ügyébe akadt, teljesen véletlenül. Felhívás volt ez táncra, és gondoltam megcsinálom mindkettőt összehasonlításképpen, majd én is leírom tapasztalataimat, na meg hogy tényleg megéri e a fáradtságot, már az ára végett is. 
Elsőként Lila Füge verzióját csináltam meg, melynek receptje itt olvasható. Azonnal le kell szögeznem, hogy egy jó késes aprító nem árt, ha van. Na meg sok türelem, amire fel is lett hívva a figyelmem. Nekem csak egy kisebb gépem van, az sem már egy mai pipi. Türelmemet meg már akkor kezdtem elveszteni, mielőtt meglett volna, de nagyon kitartó voltam és tényleg annak kell lenni. Merthogy, amikor már teljesen kilátástalannak tűnik a helyzet, és konkrétan füstölésig aprítod a mogyorót, hirtelen - mintegy varázsütésre - elkezd krémesedni, ahogy az valóban le van írva. Szóval azért nem mondanám, hogy olyan pik-pak elkészült, de hangsúlyozom, talán más eszközzel valóban gyerekjáték lett volna. Aztán csak raktam bele a többi hozzávalót, kevertem, csokit olvasztottam és még egy kis gépi keveréssel is rásegítettem, hogy minél jobban összevegyüljenek a hozzávalók. 


És íme, a valóban finom, páratlan, egyedi, mégis összetéveszthetetlen házi Nutella, ami gyakorlatilag kitágította a bolti verzió ízvilágát és új értelmet adott a Nutellának, mint fogalomnak. Valóban nem lesz olyan sima az állaga (vagyis apró mogyoró darabkák nemcsak nyomokban lelhetők fel benne) de ettől csak erősödik az emberben az érzés, hogy valódi mogyoró krémet eszik. Szóval csillagos ötös, isten király, maga a megtestesült földi s mennyei gyönyör. Recept megtartva, mogyoró készlet állandósítva, következő gasztro ajándék kipipálva!

Ezek után megcsináltam TücsökBogár verzióját is, mondván összehasonlítom én azt az elsővel. De rá kellett jönnöm, hogy a két recept gyakorlatilag ugyanaz, csak a mennyiségek mások. Míg Lila Füge által egy nagy és egy kis csatos üvegnyi álomra tettem szert, addig Tücsökbogár által egy nagy üveg felét sikerült megtöltenem. De hát mit is vár az ember, ha az egyikhez 225 g mogyorót használ, míg a másikhoz csak 150 g-t. Hozzá kell tenni, hogy bár ugyanazok a hozzávalók, Lila Füge irdatlan mennyiségű tejcsokit használ, Tücsökbogár pedig több cukrot rak bele. Gyakorlatilag mindegy, a végeredmény ugyanaz. Vagyis jobban mondva nálam nem feltétlen, mert amikor elkészítettem TücsökBogár verzióját, - megszokásból - simán étcsokit raktam bele, a tejcsoki helyett. Én észre se vettem, de mivel a környezetemben oly kevesen szeretik az étcsokit, (nem is értem!!!!) Drága Párom rögtön megjegyezte, hogy "ez mintha keserűbb lenne". És tényleg, akkor jöttem rá a keveredésre. Számomra semmit sem vesztett értékéből, legfeljebb kevesebb cukor került bele. Mindazon által így nem került összehasonlításra a két recept.


Ekkor akadtam rá a Házi Nutella paleo változatára, méghozzá Pocak Panna jóvoltából. Anyám már egy éve hódol a paleonak, hozzá teszem nagyon nagy sikerrel és gondoltam egye fene, kipróbálok valami nagyon finom, nagyon paleo édességet. Így találtam meg a paleosított Nutella receptjét, kakaóporral, kókusz olajjal és mézzel.


Nos, itt volt már némi problémám. Minden simán ment, egészen addig, amíg csak a mogyorót aprítottam, majd beletettem a kakaóport, végül a kókusz olajat. Annyira fellelkesültem a sikertől, hogy a következő mozzanatban egyszerre hozzá tettem a sima olajat, mézet és a vizet. Nem tudom, hogy emiatt volt, de ez egész összeállt egy nagy rugalmas labdává és kicsapódót szinte az összes zsiradék. Megpróbáltam menteni a dolgot azzal, hogy beletettem a "szuperszónikus" KA gépembe, hátha krémesre varázsolja. Még ő sem tudott csodát tenni vele, (kicsit csalódtam is) és csak azt értem el, hogy a labda belekötött a habverő drótjai közé, még több olaj jött ki, amit gyakorlatilag habosra kevert a tál alján. Gyorsan elolvastam a megjegyzéseket és ott láttam, hogy nemcsak én voltam képes reprodukálni a problémát. Panna azt javasolta, hogy fokozatosan adjunk hozzá tejet és keverjük tovább a késes aprítóban. Na így valóban sikerült krémes állagot elérni, viszont nem volt többé paleo, mivel sima tejet tettem hozzá, nem lévén más. És kénytelen voltam még hozzá tenni mézet is, mert csak a keserű kakaóport lehetett érezni, ami részemről megint csak nem probléma, de hát ismerőseim ugye..... 

Szóval finom, sűrű, de kevésbé édes, inkább étcsokoládé ízű mogyoró krémet kaptam. És meg kell említenem, hogy gyorsan romlik. Hétfőn készítettem és Nővéremnek tettem félre egy kis üveggel péntekre, de sajnos megromlott. Hozzá teszem, nem volt hűtőben és a tej benne nem biztos hogy ezt díjazta!






Ezek után csak annyit tudnék mondani, hogy mindenki próbálja ki, akinek van hozzá eszköze, szereti a valódi mogyoró krémet mindenféle mesterséges cucc nélkül és van türelme hozzá. Mert megéri! Ja és hogy mennyire? Nekem Lila Füge receptje alapján durván 500 g Nutella készült, ami kb. 1500 Ft-ba került. Sajnos nem tudom., hogy mennyi a bolti Nutella ára, de igazából ez változó, mint ahogy az is, hogy milyen fajta hozzávalót használ. Mindenki döntse el! Én átálltam!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése