2013. február 27., szerda

Red Velvet Torta


Hát milyen más alkalomból, mint Valentin napra. Jó tudom, hogy valakit ez kiborít és azt is tudom, hogy manapság klisé Red Velvet tortát csinálni erre napra. De azt gondolom erről, hogy semmi sem klisé, amit először csinálunk életünkben. Mint pl. én a Red Velvet tortát. Pláne szív alakút. Merthogy egyiket sem csináltam még. Így tehát idén ezt sütöttem erre az alkalomra, és nemcsak a páromnak, hanem mindenkinek, aki éppen ott volt a torta közelében! Ráadásul el kell áruljak egy titkot: örültem, hogy végre nem kellett borítanom és csinálhattam olyan "kenőcés" tortát. :) Még akkor is, ha csak az oldalán volt kenőcés!



Hosszas kutakodás előzte ám meg a sütést. Találtam én egy csomó receptet, de nem tudtam milyen arányokkal csináljam a szív alakú formában. Citromhabnál gyönyörű tortát találtam, de az 18 cm-es formára lett kitalálva és ha megdupláztam volna mindent - márpedig én legalább 2 rétegben szerettem volna megtölteni - picit durva mennyiségek jöttek volna ki. Így maradtam egy Red Velvet muffin receptnél, amiről biztosítottak, hogy bőségesen elég lesz a formámhoz és még 2 rétegben is meg tudom tölteni. Hát nem lett elég. Lapos lett, tömör lett és úgy összeállt az egész, mintha sületlen maradt volna. Ki kellett sütnöm még egy adagot. Sajnos le kell vonjam a következtetést, hogy muffin tészta az muffinhoz jó, a cupcake tészta a cukcake-hez jó, a piskóta tészta pedig a tortához jó. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom. Mert ha végig gondolom, a muffin egy mini süti. Más a sütési ideje, más a sütési hőfok. Ha beleteszem egy nagyobb formába az egészet, nem fogom ugyanazt az eredményt kapni! Szóval ez egy jó lecke volt. De mivel két adagot kellett sütnöm, így mindkettőt félbe vágva meglett a 3 réteg krémem. Viszont! Jó alkalom volt ez arra is, hogy a fehér csokis mascarpone krémet kipróbáljam házi készítésű mascarponeval. Korábban is csináltam már, de torta töltelékhez még sohasem használtam. Jó hír, hogy működik. Tehát ha dupla adagot csinál az ember, csöppet gazdaságosabb, ha 1-2 éjszaka alatt lecsöpögteti a tejfölt. Az eredmény ugyanaz, egyáltalán nem tejföl ízű. De ha az is lenne!? Szeretjük mi a tejfölt is nem? 

Persze azért legközelebb is csinálok Red Velvetet, de azt hiszem maradok a jól bevált olajos piskóta receptemnél. Végül is mindegy hogy mit színezünk nem? Én speciel a tejbe tettem egy kis por állagú ételfestéket. A legtöbb recept 1-1 evőkanál ételfesték pasztát használ. Én itt is spóroltam, pár késhegynyi por festéket szórtam a tejbe, ami gyönyörűen megfestette az egész tésztát.


 A végeredmény mindezek ellenére sem lett rossz. A töltelék tehát dupla adag fehér csokis mascarpone krém lecsöpögtetett tejföllel helyettesítve (én 2 nagy pohár tejfölt csöpögtettem egy éjszakán és egy teljes napon át), tésztánál pedig Moha Konyha Red Velvet cupcake receptjéből indultam ki, ami muffin méretben biztos vagyok benne, hogy tökéletes.  A tálaláshoz a tálcát az Aranyló tortatálca  Meggy kollekciójából választottam. Csak hogy stílusos legyek!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése