2013. június 25., kedd

Eper Mánia - 2. rész - Epres Mille Feuille: a falatnyi boldogság




Vidámparkban jártam! Amolyan családiasan! A Nővérem és Sógorom, velük a 2 gyerkőc, Panna és Ármin, valamint az én gyermeki lelkületű Párom úgy gondoltuk uccsó alkalommal megjárjuk a hamarosan jobb létre szenderülő vidámparkot. Pláne, hogy én - jó pár éve tartó budapesti pályafutásom óta - még  egyszer sem láttam.

Ami a lényeg, hogy pár nappal a nagy nap előtt Nővérem kedélyesen felhívott, mondván, hogy akkor ebédre jönnek! ????? Miiiii????? Mire ő: "Ugye csinálsz valami desszertet is??!!!" Csak így! Naná!!! Mi sem természetesebb! Így előszedtem a tarsolyomból az egyik legegyszerűbb, sajtszószos csirkés receptem, és mivel épp fuldokoltam a bő 5 kilónyi megszedett eperben, a desszert választásom csakis egy falatnyi epres finomságra eshetett. Eper szériám következő tagja a Dán Epres Pite után szabadon: az Epres Mille Feuille, aminek a nevét egyébként fogalma sincs hogy kell ejteni. Ám amilyen látványos, olyan egyszerű!


A recept Sütidoboz oldaláról van. Amint megjelent az oldalon rögtön el is mentettem a receptet és szinte ezzel egy időben már Nővérem küldte is a linket, hogy "Ilyet akarok!!!!" Egy okkal több, hogy ezt választottam.
Egy jó tanács!!!! Ha 5 szájnál többet kell betömni ezzel a csodával, rögtön dupla adagot csináljunk! Legalábbis a korongokból biztosan. Mert a krémből jócskán maradt, ami viszont okot adott egy kis "ebből-abból összerakott" desszertre! De..... ez már egy következő bejegyzés!  :)


A recept tényleg egyszerű, nem kell más hozzá, mint kész leveles tészta, vanília krém (amit tulajdonképpen korábban is meg lehet csinálni ) és eper! Én a készre nyújtott, feltekert leveles tésztát használtam a Lidl-ből, ezért is lett kevés a korong,. Érdemesebb a nagyobb, mélyhűtött leveles tésztát használni és pár percet rászánni a kinyújtására, mert egy desszertre kapásból 3 korongot kell számolnunk és vészesen fogy a tészta.



Hozzávalók a karamelles lapokhoz:
1 csomag hűtött leveles tészta
5-6 evőkanál porcukor

....a vanília krémhez:
1,25 dl tej
1 dkg kukorica keményítő, vagy pudingpor
3 dkg cukor
vaníliás cukor ízlés szerint
1 tojás
1,25 dkg vaj
2 dl hideg tejszín
1 csomag habfixáló

25 dkg eper
igény szerint 4-5 evőkanál eper lekvár
A tálaláshoz az Arany-ló Papír Klasszikus Meggy kis tálcáját használtam 

A kinyújtott leveles tésztából nagy méretű korongokat szaggatunk, sütőpapírral letakart tepsibe rakjuk és hanyagul megszórjuk a cukorral, ízlés szerint. Letakarjuk egy másik papírral és nehezékként sütőrácsot, vagy egy másik tepsit helyezünk rá. Én ez utóbbit választottam. Erre azért van szükség, hogy a korongok ne hólyagosodjanak fel és szép laposak maradjanak. 230 fokra előmelegített sütőbe tesszük de ekkor rögtön levesszük a hőfokot 180-ra és 15 percig sütjük. Ekkor kivesszük a tepsit, levesszük a nehezéket, megfordítjuk a korongokat, és erre a felükre is szórunk cukrot. A sütőt visszatekerjük 230 fokra és további 2-3 percre visszatesszük nehezék nélkül. 
Amikor kivettem nekem picit fakónak és nyersnek tűntek, de ez igen becsapós volt, mert ahogy hűlt, kezdett fokozatosan bebarnulni a karamellizált cukortól és ropogós korongokká váltak. És tényleg nem hólyagosodtak fel! :)
Amíg hűl a tészta, elkészítjük a krémet. A tojássárgáját a cukor felével habosra keverjük.A másik felével, a vaníliás cukorral és a keményítővel felforraljuk a tejet, majd a tűzről levéve gyors keverés közben hozzá öntjük a tojásos keverékhez. Visszatéve a tűzre pár percig főzzük, amíg besűrűsödik. Ekkor levesszük a tűzről és megvárjuk amíg kicsit kihűl, hogy beletehessük a vajat. Ha túl meleg lenne, akkor csak kicsapódik és feleslegesen dolgoztunk. Ha teljesen kihűlt, a tejszínt kemény habbá verjük a fixálóval és hozzá keverjük a vanília krémhez. 2-3 órára betesszük a hűtőbe. Én előző este csináltam meg.
És most jön az alkotás része. A dolgot fel lehetne dobni még egy kis eperlekvárral, ha házi, akkor pláne, nálam ez most kimaradt, szerintem nem vesztett az értékéből. A megmosott epreket felkarikázzuk, és pár darabot  ráhalmozunk minden korongra. A nyomózsákba töltött vanília krémből nyomunk az eprek közé, vagy rá ízlés szerint. Igény szerint kanalazunk rá egy kis eperlekvárt. Három ilyen korongot szépen egymásra építünk, és heves imádságot mormolva tálaljuk, vigyázva nehogy összeomoljon a felépített csodánk. Már csak egy ksi szórásnyi porcukor hiányzik a tetejére.
Ezután kóstoljuk meg, élvezzük és zsebeljük be a dicséreteket. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése