2015. augusztus 11., kedd

Egy tengerész és egy horgolt torta házasítása...


... avagy, amikor a hajóskapitány szeret horgolni. Nos, nem mindenki szereti a szülinapokat és ha még épp 40 éves is lesz, pláne rosszul viseli! Ettől azonban ünnepelni még nem bűn, sőt, legalább a torta kedvéért is megéri.


Így történt ez az Én Kedvesem Nővérének esetén is! Legszívesebben azt is elfelejtette volna, hogy épp 40 éves lett, de azért én nem hagytam. Bár kijelentette, hogy nem akarja az évszámot a tortán látni, azért én csak rátettem.
A koncepción nagyon sokat gondolkoztam, mert konkrétumot nem kaptam, így úgy döntöttem, majd én kitalálom milyen legyen. Először egy teljesen semleges tortát akartam csinálni, semmi témával. Gondoltam kipróbálom pár tortás kütyümet, pl. a damaszt mintás szilikon mintázómat, meg készítenék olyan tortát is, ahol a precizitás igen fontos, hogy legalább teszteljem magam mennyire tudok pl. egy csíkos tortát megcsinálni. De csak nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy igazából két dolog érdekli: a horgolás és a hajók. Először nem akartam megint hajós témában gondolkodni, mert éppen egy évvel ezelőtt kapott egyet, szintén ilyen témával. Viszont azóta már letette a hajós vizsgáját is és olyan sok fantasztikus tengerészes tortát találtam a neten, hogy egyre jobban kúszott be a gondolataim közé ez a dolog. Így úgy döntöttem, hogy ötvözöm a horgolást és a hajózást. Így került fel a kis táblácska a 40-es számmal, - eskü hogy eredetileg nem akartam rátenni - amit úgy csináltam meg, mint egy kötött sormintát. Hát hogy nézett volna ki, ha csak egy fehér kötésminta van ott?! És hogy a tengerész téma is megjelenjen, tettem rá hajókötelet, valamint a kék szín igencsak adott volt.
A virágot eredetileg nem terveztem rá, de mivel a nálam sokkal hozzá értőbb Kis Barátaim azt mondták: ez így nagyon kopasz, rapid tempóban gyártottam 3 kis csenevész virágot. Így tulajdonképpen az összhatás olyan lett, mintha tavirózsa lenne rajta, még akkor is, ha ez egyáltalán nem tavirózsa :) Jó, hát nem kell mindig ragaszkodni a valósághoz! :) Viszont volt akinek jobban tetszett virág nélkül, így legyen meg az ő akaratuk is, teszek fel így is, úgy is képet a tortáról.

A torta egyébként málnás mascarpones felül, alul pedig egy Egyiptomi névre hallgató torta volt, ami diós piskóta közé töltött vaníliás-tejszínes töltelék, egy kis diógrillázzsal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése