2016. augusztus 18., csütörtök

Megy a gőzös.... vagy inkább az airbrush?





Új technikát tanultam és nagyon élvezem! Persze ha sikerül! És ez most nagyon sikerült, meg a következő ilyen is. Na de hogy is indult?

Már olyan régóta készültem fejtágításra az egyik legkedvesebb tortás barátomhoz, hogy nem is emlékszem rá. Dorián - aki nekem már csak Cicafiú marad - nem mellesleg rendőrként próbál helytállni a valóvilágban, miközben a mi kis cukormázas, édes külön világunkban iszonyat jó tortákat készít. Nálunk, tortás körökben ez valahogy úgy működik, hogy valaki valamiben mindig jó, de abban nagyon. Ő éppenséggel az airbrush technikában találta meg a kiteljesedést és azt igen magas szinten is műveli. (munkái megtekinthetők a Facebook-on Airbrush D'Cake Art néven, érdemes!! ) Az én ismereteim meg igencsak hiányosak ezen a téren, aminek aztán sokszor hangot is adtam. Ezt megelégelvén vetette fel, hogy megmutatna némi trükköt, fortélyt, amitől higgyem el, hogy menni fog. És aztán erről még beszéltünk sok sok reménytelen hónapon keresztül, mígnem júliusban végre sikerült összehozni, egy olyan hétvégét, ami mindkettőnknek alkalmas volt. Így nyakamba vettem az országot és elutaztam hozzá. Mondanom se kell, két iszonyat jó, tanulás szempontjából igen intenzív napot tölthettem vele és családjával. 
Egészen az alapoktól indultunk, csíkokat, pöttyöket, alakzatokat fújtam, megtanultam mikor kell közelről és távolról fújni, hogyan viselkedik a pisztoly és mit kell tegyek, hogy úgy viselkedjen ahogy én akarom. Megtanultam végre a hőn áhított csíkozásos technikát - igaz azt már kutyafuttában -  és kívánságom szerint fújtam egy mesés űrös, bolygós képet, amire még nagy szükségem lesz terveim szerin és hamarosan az instagram oldalamon tudjátok megnézni. Aztán úgy esett, hogy  közben kértek tőlem egy tortát, amire mozdonyt kellett festeni. Felvetettem, hogy esetleg megfújhatnánk azt is és akkor 2 legyet ütök egy csapásra. Tanulok is valamit és közben elkészül egy torta dekorációja is.




Lázas keresgélésbe kezdtünk, mert elég nehéz volt olyan képet találni, ami megfelelő lehet egy 6 éves kisfiú tortájára, de technikailag sokat lehetne belőle tanulni. A minta képet végül is én választottam és elismerő szemöldökfelhúzást követően - ettől pedig némileg bereccsentve - fogtam neki a kép airbrush-sal történő megfújásához. Onnantól kezdve aztán órákig nem volt megállás. A kontúrokkal kezdve a színezésen keresztül, majd az árnyaláson  át egészen a háttér kitöltéséig lépésről-lépésre született meg a kezem alatt a kép, miközben olyan egyszerű de látványos trükköket tanultam, hogy az állam is leesett. Dorián mellett nem lehetett lazsálni, árgus szemekkel figyelte mit hogyan csinálok és azt csinálom e, amit mond. Közben néha elém tolt némi eledelt, hogy azért ne maradjak éhes. Na jó azért ez így ebben a formában nem igaz, mert az az igen durván jó, saját készítésű hamburger, amiből konkrétan 3-at toltam le, mindennek volt mondható, de némi eledelnek nem. Kajára nem volt panaszom az tuti, megtömtek mint a libát!!
Aztán egyszer csak ott volt a mozdony, teljes valójában egy cukorlapon. És nem hittem el, hogy azt ott én csináltam. Pedig de! Szó szerint csillogó, gyermeteg szemekkel néztem mentoromra, aki elismerően csak ennyit jegyzett meg: "Cicalány, ezt nagyon megfújtad ám!" Majd hozzá tette, nemigen mert szólni az elején, nehogy elrettentsen, mert nem egy könnyű képet választottam így elsőre. De örömmel konstatálta, hogy megugrottam a feladatot és ez őt éppen olyan büszkeséggel töltötte el, mint engem a végeredmény.




Elégedetten tértem hát haza a produktummal és amikor rákerült a tortára és megkapta a szükséges körítést is, szinte már oda sem akartam adni. Még mindig nem hittem el, hogy azt ott én csináltam.
Mindent egybe vetve, köszönet Doriánnak a "privát" oktatásért és családjának, hogy elviseltek egy egész hétvégén. Rengeteg  hasznos és praktikus dolgot tanultam tőle, amit igyekszem nem elfelejteni és minél többször kamatoztatni. Hogy mennyire bizonyultam jó tanítványnak, azt egy következő bejegyzés fogja szemléltetni, amikor is már mindenféle segítség nélkül ugrottam neki egy Harley Davidsonnak.
Cicafiú! Azt hiszem vagyunk olyan nexusban, hogy elmondhatom, köszönöm hogy a barátod lehetek. :) 




Rendelj tortát, ahogyan Te szeretnéd! Információk és elérhetőségek ezen a linken!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése