2018. február 21., szerda

Indulhat a játszma?



Egy újabb év, egy újabb Panna torta.... avagy inspiráló keresztlányom 9 éves lett!




Pannácska az én mutatóm! Évről évre próbálok neki valami különlegeset készíteni, ezzel is megpróbálni  magasabbra állítani a mércét, amit aztán a következő évben fejvakarás közepette igyekszem túlszárnyalni. A tavalyi tortájával sikerült valóban fejvakarós pillanatokat szereznem magamnak. Fogatlan, az "Így neveld a sárkányod" c. meséből tortás pályafutásom eddigi legjobb tortája - formatorta terén legalábbis biztosan. Igaz, nemcsak ezért volt emlékezetes Fogatlan.
Ugyanis tavaly abban a hitben készítettem neki a tortát, hogy 8 évesen talán már nem okozok lelki törést, amiért fel kell szeletelnie egy sárkány alakú tortát. Nem így volt! Pannácska érzékeny lelkivilágával úgy megsiratta Fogatlant, hogy engem is megríkatott, és mindketten ott picsogtunk a sarokban. Megfogadtam, hogy vigasztalhatatlan Panna többé formatortát tőlem nem kap. 
Idén tehát más irányba mentem és Nővéremmel egyeztetve végül sakk témájú tortával készültem, mivel Pannácska elkezdett sakk szakkörre járni. 



Igyekeztem a lehető legszebben kivitelezni, tudván, hogy látványban minden bizonnyal nem übereli a tavalyi tortát, ám pont emiatt nem én lettem volna, ha nem teszek bele valami csavart. Így jött az ötlet, hogy belül is legyen sakktábla mintás. Annak idején Anyu készített nekem ilyen belsővel tortát, ami szintén meglepetés volt és ez volt az a későbbi életemet meghatározó pont, amikor eldöntöttem... én is akarok ilyeneket csinálni. Azóta kerestem az alkalmat, hogy megcsináljam ezt a tortát. Íme, eljött...! Bár külsőleg nem okozott akkora ovációt a torta mint a tavalyi, de a belseje annál nagyobb meglepetés volt, ami adott némi elégtételt. Nem mellesleg narancsos csoki ízű volt, ami szerintem nagyon jó kombó. 


A slussz poén persze nem maradt el... A tetején a figurákat, a Királyt, a Királynőt, a Futót és a Bástyát úgy próbáltam elhelyezni, hogy mattot mutasson. Amatőr sakk tudásomat ismerve a biztonság kedvéért rákerestem egy ilyen állásra a neten, amit aztán megjelenítettem a torta tetején. Legalábbis azt hittem! Addig amíg Panna meg nem látta és nem közölte, hogy ez bizony nem matt, mivel a Királlyal ki tud belőle lépni balra a fekete mezőre. Ezzel szembesülve hirtelen odaléptem a tortához, majd lekaptam a szóban forgó fekete lapocskát a tortáról, majd "most már sakk-matt" felkiáltással a hátam mögé hajítottam. Hiába.... aki tud az tud :D


Rendelj tortát, ahogyan Te szeretnéd! Információk és elérhetőségek ezen a linken!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése