2017. szeptember 21., csütörtök

Focilabda focistával - vagy ilyesmi


A torta amit nagyon nem akartam, de aztán mégis  utolért...

Minden tortás életében szerintem van olyan torta, amit ha lehet legszívesebben elkerülne.
Na, nekem a focilabda ilyen. Persze most van aki joggal kérdezi, hogy "na és akkor mi van a az autós formatortákkal", merthogy azokat sem szeretem. Ez így is van... viszont azt kategorikusan vissza is utasítom. A focilabdával meg úgy voltam, hogy annyira nem vágyom rá, hogy csináljak, de ha jön, akkor azért elvállalom, aztán majd meglátjuk, hogy melyik kategóriába kerül.
Vannak akik már művészi szinten csinálják a focilabda tortákat és ehhez azért tudni kell, hogy igényel némi matematikai számítást is.
Merthogy nem csak úgy találomra vagdossuk ki az ötszöget meg a hatszöget, aztán "ahogy esik úgy puffan" szerűen felpakolgatjuk. Nem ám!


Kezdjük azzal, hogy nem árt egy szabályos gömb, vagy félgömb tortát készíteni! (Na, nálam itt már kezdődik is a buktató) Merthogy a körméret alapján kell majd kiszámolni, hogy mekkora ötszöget és hatszöget kell majd készíteni, tehát azt is tudni kell, hogy ezeket miként szerkeszted meg körzővel. Az a fránya mértan ugye ugye? És persze végtelenül pontosan kell dolgozni és számolni, mert egyszer csak azt veszi észre az ember lánya, hogy baromira nem illeszkednek a szögek egymáshoz. Hovatovább ahogy körbe ér vele a tortán, az utolsó darab majd fél centis távolságra van a mellette lévőtől. És akkor még csak egy félgömb tortáról van szó. Mi lett volna ha egy egész labdát kellett volna prezentálnom??
Na.... ezért nem vágytam én erre a tortára... és halkan jegyzem meg, továbbra sem esek ki a padból, ha jelentkezőt keresnek rá.




Viszont egy kedves régi vevőm kisfiának készült, tehát nem utasíthattam vissza. Kívánság volt még, hogy egy fradi mezben lévő focistát is tegyek rá, ami némileg hasonlít az ünnepeltre. Zolikáról még fotót is kaptam, így legalább a haját megpróbáltam visszaadni.
Állítólag sikerült. Egyébként szerettem én ezt a tortát.... de nem csinálnám meg akkor sem még egyszer :)












Rendelj tortát, ahogyan Te szeretnéd! Információk és elérhetőségek ezen a linken!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése