2013. július 10., szerda

Eper Mánia - 5. rész: Epres fagyi csokiöntettel

Nos igen! Eper sorozatom utolsó állomására érkeztünk. Az 5. nem elírás, nem véletlenül hagytam ki a 4. részt. A tengernyi eperből időközben még kijött egy epres rebarbarás pite is, de erről nem készült fotó, mivel kicsit elszúrtam. Na jó, nagyon! Lehetne ez butaságom története is!

Mert én akkora adagot akartam csinálni, hogy a nagy 30 cm-es pitetálamba nyomkodtam bele a linzertésztát. Persze, hogy ez a tál túl nagynak bizonyult és jó vékony lett a tészta, aminek még ráadásul nem tett jót a nedves töltelék sem. Szóval gyakorlatilag úgy nézett ki az egész pite, mint valami vékony tésztájú sületlen pizza. Viszont az epres rebarbarás töltelék hibátlan volt. Imádom a fanyar, savanykás ízt az édessel keverve, és mivel a rebarbara és az eper együtt éppen ilyen hatást keltenek, ez egy jó recept lett volna. Csak hát ne tegyük nagyobb tálba, mint ami szükséges. Jah... ráadásul rácsos pitét szerettem volna sütni, (olyan jó kis rusztikusat) de hát ugye nem lett elég a tészta, így a rácsok lemaradtak. És hogy miért nem szedtem vissza a tésztát és miért nem nyomkodtam kisebb formába? Na hát ez egy nagyon jó kérdés!!!!! Így erről a sütiről nem készült fotó viszont a töltelék receptjét innen vettem, a tésztáét pedig az egyik szakácskönyvem alapján csináltam. Jövőre újra tábla! 

Na de a eper fagyim!!!!!!!! Méltó megkoronázása lett az epres sorozatomnak, ráadásul egy időközben kért tortából vissza maradt egy kis csokoládé glazúr, amivel egyszerűen tökéletes lett! A recept egy régi fagylaltos könyvből van, amit még Anyámtól kunyiztam el: Frank Júlia Nagy Fagylaltos könyve! Még akkor vette, amikor megkapta a fagyi gépét sok-sok évvel ezelőtt. Ez akkor még elég nagy szónak számított, mivel nem sok mindenkinek volt ilyen gépe és nem is volt még olyan népszerű. Attól kezdve gyártottuk a fagyikat, a parfékat és csak arra emlékszem, hogy isteniek voltak. Két éve karácsonykor megkaptam az én fagyi gépemet! Igaz a tavalyi nyár elég fagyi mentesen telt, mivel azt hiszem még fel sem fogtam, hogy nekem van gépem, amit használhatnék! Na de idén! A nyár első fagyija tehát az eper fagyi lett, és ezt még követik sokan mások! De ez már megint egy új bejegyzést ígér!  






Az eperfagylalt receptje:

Hozzávalók:
1,5 dl tej
2 dl tejszín
10-12 dkg porcukor
30 dkg friss eper
1 evőkanál citromlé
csipet só

Az epret megmossuk, megtisztítjuk. Ismét megmossuk és lecsöpögtetjük. Kicsit összedaraboljuk (nem kell túlzásba vinni, úgyis pépes lesz), hozzá tesszük a cukrot, sót, citromlevet és turmixgépben pépesre zúzzuk. Én botmixert használtam. Hozzá adjuk a tejet és ismét össze keverjük. A tejszínből kemény habot verünk, majd óvatosan összeforgatjuk a gyümölcspéppel. Fagylalt gépbe öntve összedolgozzuk. Ha nincs gépünk, tegyük egy műanyag dobozban a fagyasztóba, párszor vegyük ki és villával, vagy botmixerrel keverjük át. Így a jegesedést kerüljük el!
A csokiöntet receptje a következő bejegyzésemben lesz olvasható!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése