2013. szeptember 18., szerda

Látogatás egy farmon egy kis emlékezéssel


Patrik - akinek első tortáim egyikét csináltam - a múlt héten lett 2 éves. Az Ő érkezésére készítettem annak idején a  Babaváró Kiscipő tortát és nagyon megörültem, amikor Anyukája felkeresett, hogy velem szeretné megcsináltatni a mostani szülinapi tortáját is. Ez a feladat felborzolta az emlékeket - jó értelemben persze - úgyhogy egy kis számadást végeztem.






Döbbenetes, hogy mennyire repül az idő. Emlékszem, annál a tortánál még két piskótát sütöttem, mert még nem mertem 3 lapra vágni a tésztát (jó magas is lett). Persze akkor még nem volt meg a szuper kis szintező késem. :) A burkolás még kezdetleges volt, az unidec-et még hírből sem ismertem, akkor csak marcipánnal dolgoztam. A cipőcske óriási kihívás volt, renget háttér kutatást végeztem, de emlékszem, hogy nagyon élveztem az egészet. A fotózásról meg ne is beszéljünk. Azóta sok tortát készítettem, bár még mindig nem eleget. Sose gondoltam volna például, hogy egyszer Gitár tortát csinálok, hogy megformázom Bogyó és Babóca figuráit, hogy egy Hercegnő ruháján fogok dolgozni, hogy tortából csinálom meg a Kockásfülű nyúl fejét, amint kikandikál a bőröndből, vagy hogy egy egész vendégseregnek valósítok meg egy komplett Süti Asztalt. Szinte minden családi, baráti szülinapra én készíthetem a tortákat, ami a legjobb alkalom, hogy gyakorolhassak. 


Az elmúlt két év alatt voltam egy gyorstalpaló díszítő tanfolyamon a Desszertmester jóvoltából. Rengeteg új embert ismertem meg és rengeteg új dolgot, technikát tanultam nemcsak a díszítés, de az alapanyagok terén is. Sikerült tükörfényes csokimázat készítenem (második nekifutásra), burkoltam és formáztam saját készítésű plasztik csokival, és a makaront is kipipálhatom, amit persze még csak gyakorlok, de próbálom tökélyre fejleszteni. És még mennyi minden vár rám... A jövőben komolyabban fogok foglalkozni a cukrászattal és próbálom megtalálni a saját stílusom, amitől a tortáim az én tortáim lesznek és felépíteni magam! Ez persze eléggé a jövő, de az első lépéseket már megtettem.....

Visszatérve Patrik tortájához, a kérés csak annyi volt, hogy legyen rajta ló és traktor! Akarom mondani "gyígyí" és "majkojó" :) A többiben szabad kezet kaptam. Így Patrik Farmjába jól illeszkedett a szalma bála - ami látványban majdhogynem vetekedik nálam a pacival - valamint a fa kerítés. És megint egy új technikát, a víz imitálására alkalmas piping gélt próbálhattam ki, ezáltal egy kacsaúsztatóval is fel tudtam dobni a tortát. Tehát itt is sok "első" volt. A tészta az olajos piskóta receptje alapján készült és tejcsokis mascarpone krémmel töltöttem meg. A burkolat unidec, de a figurák marcipánból készültek.


Nagyon hálás feladat volt. A paci, a traktor, a szalma bála (ami állítólag elsőként tűnt el a gyermek szájában), a kis tábla formázása mind-mind nagy öröm és izgalom volt. Remélem jövőre is lesz szerencsém Patrik tortájához! Boldog szülinapot!! :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése