2014. február 16., vasárnap

Bogyó és Babóca jégen



Bogyó és Babóca mégsem olyan elavult? Hát Ákosnál, egy kedves ismerősömék kisfiánál ebben az évben még tutira menő. Ákosnak készítettem tavaly a kétféle bárányos tortát, ami itt és itt látható. Nos idén sem kíméltek meg, és újból két tortával kellett előrukkolnom. A családi ünnepségre készült ez a Bogyó és Babóca torta, nutellás töltelékkel, maripán burkolattal.




Kicsit vissza kerestem ebben a témában és szomorúan konstatáltam, hogy Bogyót és Babócát szinte mindig egyféleképpen ábrázolják a tortákon. Vagy a mesében jól ismert házikóval, vagy pedig szivárvánnyal. Hát én mindkettőt kipróbáltam már, ezért most valami új témát szerettem volna megjeleníteni. Az jutott eszembe, hogy felmegyek a mese hivatalos honlapjára és körbenézek a kiadott könyvek között, hogy milyen történeteket is boncolgatott már a szerző. Így találtam rá Bogyó és Babóca a jégen c. könyvre, és akkor már tudtam, hogy most téli tájat, befagyott tavat, és korcsolyázó figurákat fogok csinálni.


Hát ilyen lett. A fenyőket oldalt airbrush-sal fújtam, a tó imitációra a piping gél receptjét használtam, hasonlóan a farmos tortához és a figurákat vagy 4 napon keresztül szárítgattam a különböző fázisokban, hogy egyáltalán megmaradjak. Nos így sem volt egyszerű, mert amint "jégre bocsátottam" őket rögtön dőlésnek, illetve merülésnek indultak. Úgyhogy különböző trükkökhöz és támasztékokhoz kellett folyamodnom, de végül megoldottam. Azért azt elárulom, hogy a legtöbbet az apró korcsolyákkal küzdöttem. :)  


Feldobhattam volna még valamivel a tájat, de az igazat megvallva, örültem, hogy a 2 tortát meg tudtam csinálni. És milyen lett a másik? Hamarosan azt is megmutatom.... 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése