2015. március 3., kedd

Jármű dömping 2.0.



És akkor íme Ákos második tortája. Ha bárkinek is kétsége támadna afelől, hogy a Verdák ideje lejárt és már csak Repcsik hódítanak, hát az nagyon téved.

Nos ez  torta tényleg rám volt bízva, gyakorlatilag szabad kezet kaptam. Bár volt némi próbálkozás arra, hogy mi lenne, ha esetleg két karambolozott autó lenne rajta, de ebből végül is nem lett semmi. Na jó, abból a szempontból, hogy az ünnepelt autószerelői felmenőkkel rendelkezik, ez annyira nem is volt meglepő. Ehelyett maradtam egy "egyszerű" Villám Mcqueen megformálásán. Ihlethiányos időszakom közepette egyik nagy inspirálómhoz, M@rtihoz fordultam, akinél rémlett, hogy láttam egy Verdás tortát. Az Ízek, torták és más állatfajták írójához mindig tudok szaladni, ha épp nagyon nem vagyok kreatív hangulatban, vagy egyszerűen semmi jó nem jut eszembe a témával kapcsolatban. Ilyenkor csak végig nézem a tortáit és máris találok valamit, ami alapján kiindulhatok. Ez most is így volt, bár sok változtatást nem eszközöltem rajta, igazából a torta formája fogott meg nagyon. Remélem nem érzi, hogy lekoppintottam a tortáját ;)

Több szempontból is emlékezetessé vált számomra ez a projekt. Egyrészt, most marcipán helyett újra megpróbálkoztam a nyújtható házi fondant készítésével. Anyu tortájánál próbálkoztam először, nagyon megszenvedtem vele és csak nagy nehézségek árán lett leburkolva végül a torta. Azóta  sem próbálkoztam vele, úgy elment a kedvem tőle. De hát ha egy ló ledob, akkor arra minél hamarabb vissza kell ülni, szokták volt mondani, így most jött el ennek is az ideje. És végre sikerült!!!! Egy kedves barátomnak köszönhetően sikerült használható fondant gyúrnom, ami fehér, így szebben kijönnek rajta a színek és könnyebb is vele burkolni, mint a marcipánnal, viszont nincs olyan förtelmes íze, mint az unidecnek. Igen tudom, régen oda voltam érte, de amikor egy hosszas kihagyás után újra használtam a cirkuszos tortánál, komolyan elgondolkoztam, hogy a fenébe tudtam én ezt használni. Lehet hogy változtattak az állagán - én nem tudom - de nyűg lett a burkolás vele, az íze meg olyan mű, hogy azt mondtam: soha többet!!! Akkor inkább házilag gyúrok. És higgyétek el megéri. Aki kedvet kap rá, Kiskukta fondantja jó kiindulás lehet, aztán mindenki kísérletezze ki magának, mert sajnos ez is olyan, mint a furfangos keleti szél. Nem mindegy a porcukor, a páratartalom és még sokszor a hold állása sem. Szóval gyúrásra fel! Persze nem kell temetni a marcipánt sem, hiszen egy marcipán mégiscsak marcipán, de sok esetben inkább én is a cukormasszát használtam volna 1-1 tortámnál. Arról nem is beszélve, hogy figurákhoz sokkal jobb, hiszen gyorsabban szárad. Egy marcipán figurát napokig szárítgathatok a polcon, akkor sem fog kopogósra keményedni, ezáltal súlyt sem bír el és csak terül szét. Ilyenre is volt példa :)
A másik újdonság számomra a formája volt. Most először csináltam ilyen félköríves tortát. Gyakorlatilag egy mérettel nagyobb formában sütöttem meg 4 tojásból a piskótát, így alacsonyabb lett, de ez volt most a cél. Vékonyabb lapokat vágtam, rendesen betöltöttem gesztenyés töltelékkel, majd hagytam 1 éjszakát a hűtőben. Másnap kiszedtem a keretből, majd függőlegesen ketté vágtam- Ügyelni kell, hogy pontosan a felénél vágjuk el (elő a vonalzóval), mert egyforma magasságúnak kell lennie a két félkörnek. A kapott két félkört pedig a sima felére állítottam, majd a kettőt összeragaszkodtam egy kis kimaradt töltelékkel. Így kapjuk meg a domború formát. Vastagságában elég nagy torta lesz, ezért is érdemes nagyobb karikában sütni és vékonyabb lapokat vágni.

Aztán jött Mcqueen! Hát ennek sem álltam neki napokkal korábban, úgyhogy konkrétan 3 óra alatt formáztam meg ilyenre, meg is látszik. Utólag nézegetve, talán túl is bonyolítottam, annyira élethűre akartam csinálni.  Egy egyszerűbb kivitelezés aranyosabb lett volna, hiszen komoly megrendelő ide vagy oda, Ákos azért mégiscsak 3 éves. Túlbuzgóságom eredménye egy kilapított, nyomi - te jó ég nagggggyon nyomi - Villám Mqueen lett! Hát...ez már így marad.
A torta festését nagyon élveztem. Imádom, hogy csak ide-oda fújkálok és egy látványos dolog lesz belőle. Igyekeztem nem túlcsicsázni a dolgot (az autón kívül talán sikerült is) és szerintem jól van ez így.
M@rti, kösz az inspirációt!! :)


2 megjegyzés:

  1. Nem hiszem, hogy az én ötleteimre vagy szorulva, de azért köszi!! ;-) Én meg majd Hozzád jövök inspirálódni, amikor nem tudok regényt írni a tortáimról! :-D <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hidd el nekem, "hideg, esős" napokon nagyon jól tudnak ám jönni a mesés tortáid! :D

      Törlés