2016. január 11., hétfő

Könyv, vagy Biblia?

Persze, persze, így hogy a képre rábiggyesztettem a választ nem nehéz kitalálni. De kétségtelen, hogy inkább látszik egy régi könyvnek, mint egy Bibliának. Pedig a cél az utóbbi lett volna....

Az én Keblencem anyukája, leendő anyóspajtás kérte, hogy csináljak egy Biblia tortát az egyik ismerősének. Újabb kihívás volt ez, mivel nem csináltam még könyvet, ezért fel is piszkálta a fantáziám. Persze azért így sem a bonyolultabb verziót választottam, mert lehetett volna mondjuk nyitott könyv is, de akkor arra kellett volna valami szöveget is írni, hogy ne legyen üres. Ahhoz meg valahogy nem fűlt a fogam. Így azért örültem, amikor belement a csukott, régies hatású könyvbe, amire ráteszem az 50-es számot..... és a Biblia feliratot. 

Bizony, én rátettem volna. Mert, ahány fajtát találtam a neten Bibliából, azon bizony mind rajta volt. (Nagyon jártas vagyok ám ebben a témában, mondom ezt mindenféle meggyőződés nélkül :) )
Szóval én rátettem volna, de Kedvesem anyukája ekként szólt: "Nem kell, jöjjön rá a szülinapos, hogy az Biblia!!" Ahha....szerintetek rájött? Nem is tudom, hogy ez az én kudarcom-e vagy sem, mindenesetre a megrendelő kérése szent, így nem tettem rá.
Ezen túllépve viszont egész jó kis könyv sikeredett ebből a tortából. Próbáltam kicsit csiszolni az aprócska airbrush tudásomon, hogy a régies hatást legalább súroljam. Először adtam egy kis sárgás alapot az egésznek, majd egy sötétebb barnával megerősítettem a markáns vonalakat: a könyv széleit, illetve a gerincén lévő kereszt csíkokat (ehhez is nagyon értek hogy hívják). Aztán a végén átfújtam egy kis halványabb barnával. Őszintén szólva fogalmam sincs jól csináltam e, de ilyen lett és ahhoz képest, hogy ez is egy első kategóriás torta - mármint hogy először csináltam ilyet - alapvetően elégedett vagyok vele. 


A papírlapokat szerettem volna még kiemelni, de egyrészt féltem, hogy elrontom, másrészt eléggé megszenvedtem azzal, hogy úgy fújjam meg a borítót, hogy nehogy rámenjen a "papír" részre a festék. Így maradtam annyiban, hogy bevonalkáztam az oldalát. Amúgy sem múlt el baki nélkül ez a torta sem. Mert miközben gondosan takartam a fehér részeket egy papírlappal, hogy nehogy ráfújjak, az utolsó etapnál - naná - sikerült elmozdulnia a papírnak és fújtam egy szép barna csíkot a fehérre. Nem is hiszem el, hogy ezt a felső részére sikerült megvalósítanom, így elölről pont nem látszott. Hiába, hibázni is profin kell tudni :) 
Szóval így a végére már nem is lényeges, hogy könyv, vagy biblia. Ami tuti, hogy nem szentírás, mivel ez mégiscsak egy torta :) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése