2016. június 16., csütörtök

Halacska, halacska, aranyhalacskaaaa...


....vagy legalábbis valami hasonló! 
Amikor arról volt szó, hogy legyen hal formájú a torta, nos megint láttam szomorú sorsom! Aztán valahogy csak kikerekedett belőle valami.

Merthogy azon kívül, hogy legyen hal, semmi konkrétum nem volt előírva. Mindegy, hogy mesebeli, kitalált, vagy élethű, a lényeg csak az, hogy hal legyen. Nos, érthető módon a kezem nem az élethű hal megformálása felé hajlott. 


Úgyhogy elkezdtem rákeresni mesebeli halakra. Jött ott minden: Ficánka, Némó, Szenilla, stb. Elvétve találtam olyat is, ami nem volt köthető semmilyen meséhez és igazából ilyenből is akartam kiindulni. De annyira nem fogott meg egyik sem, hogy kezdtem bepánikolni. Sütés előtti napon még semmilyen kész tervem nem volt. Aztán egyszer bekattant az aranyhal és így kerestem rá. Egy, azaz egy darab olyan formatortát találtam, ami elfogadható volt az elképzeléseimnek. Hát az alapján készült el ez a torta. Igaz nem teljesen arany színű, de a talált képen is ezüstös volt, ami nekem kissé dekadens, tehát nagyon tetszett. Továbbá az is tetszett, hogy nem volt élethű, hanem inkább képzeletbeli. Na jó! Kissé csókos a szája és gülü a szeme, de hát istenem! Mint mondottam volt, ez egy képzeletbeli halacska.
Úgyhogy betöltöttem egy kerek piskótát, kinyomtattam felülnézetből egy halas sziluettet, majd az alapján körbefaragtam. Emlékszem, amikor nálam sokkal tapasztaltabb tortás barátaim azt mondták, hogy a formatorta tulajdonképpen nem is olyan bonyolult, - elkezded farigcsálni aztán egyszer csak tádááám - eszem ágában sem volt hinni nekik. Pedig valahogy tényleg így van. Az ember ott áll felette késsel a kezében, vakarja a fejét, hogy akkor most hol is vágjon bele, majd "Na jó valahol el kell kezdeni!" felkiáltással nekiesik. És csak farag egyet itt, nyeseget egyet ott, pakolgat ide-oda, rázza a fejét, hogy ebből aztán nem lesz semmi, de végül hogy hogy nem, ott áll előtte a forma. 
Aztán persze amikor úgy áll neki, hogy tök mindegy, úgyis lesz valahogy, na akkor bezzeg semmi sem úgy történik ahogy azt szeretné. De ez már egy másik történet :)






Rendelj tortát, ahogyan Te szeretnéd! Információk és elérhetőségek ezen a linken!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése