2017. december 23., szombat

Párizsi torta Dorka módra


Nagy nagy örömmel készítettem ezt a tortát a tervezéstől a kivitelezésig, egy régi kedves ismerősnek nem csekélyebb, mint nyugdíjba vonulásának alkalmából.

Történt ugyanis, hogy a korábbi munkahelyemről keresett meg Kati, régi kolléganőm, hogy mindenki Dorkája bizony most megy nyugdíjba. S mivel Dorka mindig is lelkes olvasóm volt, melynek sokszor hangot is adott, nem volt tehát kérdés, hogy meglepik egy "Hamucipóka tortával".

Szóval az azért már igen megtisztelő s egyben zavarba ejtően jóleső tud lenni, hogy valaki egy "Hamucipóka tortát" szeretne. Annak idején, amikor elkezdtem ezt az egészet, csak remélni tudtam, hogy egyszer majd így beszélnek a tortáimról. 




Természetesen eszem ágában sem volt nemet mondani. Közöltem, legyek bármennyire is behavazva, tortázzak több éjszakán át is, de Dorkának lesz "Hamucipóka tortája".
És íme... Dorka rajongásának egyik tárgya Franciaország és Párizs, ezért Katival összedugva fejünket el is kezdtük felkutatni a francia témájú tortákat. Leginkább a sziluettes stílus felé mentünk el, amikor is eszembe jutott, hogy láttam már olyan tortát, amin kézzel festett Eiffel torony látható 3 emeleten keresztül, tetején hamisítatlan franciás kokárdás virággal. Elküldtem Katinak a képet és rögtön lecsapott rá, igaz virág nélkül és két emeletben, de így is sikerült megvalósítani.









Rettentően élveztem a kivitelezést, a tornyot a megfelelő méretben kinyomtattam, majd átrajzoltam ceruzával, amit ketté vágtam a megfelelő helyen és rányomtam a torta oldalára, hogy lenyomatot hagyjon rajta. Ezek után ecsettel átfestettem a vonalakat. A bokor és a felhők airbrush pisztollyal lettek megfújva. Imádom, hogy minimál, de mégis látványos, imádom a színeket, hogy olyan mintha festmény lenne néhány hanyag ecsetvonással.


Az íze citromos levendulás volt illetve csokis, az előbbi szinte rögtön elfogyott, amire igen büszke is voltam, hiszen jó úton halad a levendula gasztro felhasználásnak népszerűsítése.
Szóval ez volt Dorka búcsúztató Párizs tortája :) 

Rendelj tortát, ahogyan Te szeretnéd! Információk és elérhetőségek ezen a linken!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése