2015. július 7., kedd

"Orosz rulett" - avagy az Oroszkrém torta és a marcipán revolver


Fegyverrel a tetején, orosz krémmel töltve, jó sok rummal nem egy jámbor torta! De azért nem kellett tőle félni! :)
Örültem, amikor egy volt kolléganőm arra kért meg, hogy süssek egy orosz krémmel töltött tortát, burkolás, nélkül. Végre!!!!
Néha olyan jól esik egyszerű tortákat csinálni, de komolyan. Persze korán örültem, mert pár nappal később elő állt egy ötlettel, hogy lehetne e rátenni egy revolvert marcipánból? Revolvert? Naná! Miért is ne? Aztán persze vakartam a fejem, de némi képes, na meg rendőri segítséget latba vetve végül megalkottam a marcipán revolvert! El kell ismernem, egész szép kis példány lett belőle, és még a szervek is megdicsérték! Hát kérem szépen, kell ennél több?!


A torta orosz krémmel lett töltve. Őszintén szólva jobban féltem ettől, mint a stukitól. Töredelmesen bevallom, nem szeretem az orosz krémet, ennél fogva nem is szoktam enni. Naná, mert teli van általában mazsolával! Komolyan, sok mindent sikerült megszeretnem és átértékelnem, amit gyerek fejjel következetesen elutasítottam, de ez a mazsolával valahogy nemigen akar menni.
Szóval elővettem halvány emlékeim, na meg a suliban tanultakat, végül a jó öreg Lajos Marihoz fordultam! Kicsit variáltam a recepten, aztán neki futottam. Naná hogy féltem tőle mint a tűztől, mivel tejszínhab és zselatin is van benne! Kettő együtt + én? Ne vicceljetek, kész katasztrófa! Senki nem értei mi bajom van a zselatinnal meg a tejszín felverésével, és teljesen meg tudom érteni. De ha én zselatinos krémet készítek, akkor azt tuti falra lehet csapni ami ott is marad, ha tejszínhabot kell verni, azt meg 100% hogy vajjá köpülöm! Na hát csoda, ha remegő kezekkel fogtam neki? De sikerült! Bezony!! Igaz a töltés után 10 percenként nyitogattam a hűtőt, hogy megnézzem milyen a krém állaga, ami egyszer csak szépen elkezdett behúzni! Olyan boldog voltam hogy csak na! Zselatinos krém kipipálva! Soha többé nem vagyok hajlandó parázni tőle! Ezt vegye tudomásul a zselatin is!!!!! Na de a tejszínhab?? Hihiiii! Na ott nem sikerült meghazudtolnom magam! A tetején lévő díszítéshez akartam felverni tejszínt, és természetesen az első adagot túlvertem. Meg kell mondjam, teljes blazírtsággal vettem ki egy újabb adag tejszínt a hűtőből és vertem fel újra, ami már sikerült! Hát így vagyok én és a tejszínhab! Pedig azt még szeretem is!
Végül a torta mégiscsak elkészült, bár az oldalára nem kentem semmit! Egyrészt tudtam, hogy nem túl édes szájúak, akik enni fognak belőle, másrészt már olyan nagyon régóta ki akartam próbálni az úgy nevezett pucér tortát! És mivel nagyjából elégedett voltam a rétegezéssel, úgy döntettem, így hagyom. Utólag a volt kolléganőm is megerősített, hogy nem kellett rá a körbe a tejszínhab, viszont a bele tett, majd 15 dkg vegyes kandírozott gyümölcs túl soknak bizonyult! Így legközelebb nekik csak mazsolával megy! Legyen meg az akaratuk! :D
Íme tehát a recept:

A piskóta:
Sima olajos piskótát sütöttem 5 tojásból, 24 cm-es kerek formában.

Hozzávalók a töltelékhez: (Lajos Mari 66 Torta c. könyvében lévő recept alapján):

150 g vegyes kandírozott gyümölcskocka (elég sok volt, így akár el is hagyható)
150 g mazsola
150 ml rum
200+100 ml tej
100+100 g cukor
1 rúd vanília kikapart magja
15 g zselatin
5 tojás sárgája
20 g vaníliás pudingpor
400 ml tejszín

A díszítéshez:
200 ml tejszín
kevés porcukor ízlés szerint
1/2 tasak zselatinfix

A mazsolát forró vízzel leöblítjük, lecsepegtetjük, majd a kandírozott gyümölcskockákhoz keverjük és az egészet 1 óráig érleljük a rumban. 
A vaníliakrémhez felforralunk 200 ml tejet 100 g cukorral és a vanília kikapart magjaival. 10 percig pihentetjük fedő alatt. Ezalatt a zselatint megduzzasztjuk 100 ml hideg vízbe.
A tojás sárgákat kikeverjük a maradék cukorral és a maradék hideg tejben feloldott pudingporral, majd folytonos keverés mellett hozzá öntjük a vaníliás tejhez. Visszatesszük a tűzre és kevergetve sűrű krémet főzünk belőle. A beáztatott zselatint kis lángon felolvasztjuk, majd alaposan elkeverjük a tűzről lehúzott vaníliakrémben. Hagyjuk hűlni. Amikor kezd egy kicsit kötni, kemény habbá verjük a tejszínt és óvatosan a krémbe forgatjuk.
A piskótát 3 lapra vágjuk és a legalsót állítható keretbe tesszük. Rákenjük a krém egyharmadát, majd megszórjuk a tetejét a rumos gyümölcsök felével. Második lap, egyharmad krém, maradék rumos gyümölcs. Végül a harmadik lap és a maradék krém a tetejére. Hűtőbe tesszük egy éjszakára.
Tálalás előtt óvatosan körbe vágjuk a keretet, majd eltávolítjuk. A díszítéshez kemény habbá verjük a tejszínt, ízlés szerint édesítjük és fél csomag zselatinfixszel megátomgatjuk. Csillagcsöves habzsákba töltjük és tetszés szerint nyomunk habrózsákat a torta tetejére. Az oldalát is körbe kenhetjük tejszínhabbal, de véleményem szerint ehhez több tejszínt kell felverni! Nekem így is tetszett!     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése