2013. február 5., kedd

Itt a bárány, hol a bárány - Bárányos torta II.


Avagy Ákos második tortája 1. szülinapjára. Mert mint utaltam az elsőnél, így szép az élet! A bari téma maradt, csak kicsit más formában jelenítettem meg. Mondhatnám, hogy ez volt az első olyan forma tortám, ahol állatot próbáltam megformázni. Azt is említettem már, hogy nem szeretem az ilyen tortákat annyira, mert számomra továbbra sem jó látvány feldarabolni egy bárányt, vagy legyen az bármi. De hát le kell gyűrnöm ezt az ellenszenvet, mert az igény, a divat ezt diktálja. És hát a gyerkőcök manapság megeszik a kicsi marcipánfigurát is, hiába tömény marcipán, vagy cukor, innentől kezdve pedig már nem mindegy? 

Én még emlékszem a gyerekkori tortáimon lévő figurákra. Persze akkor még nem volt szokás a házilag készített  figura, így Anyám minden egyes tortánkra egy jó darabig cukrászdában vásárolta a különböző figurákat. Imádtam őket, mert mindig nagyon kíváncsian vártam, hogy most mi lesz a tortámon. Mi viszont sose ettük meg Nővéremmel, hanem elraktuk emlékbe. Emlékszem, hogy éveken keresztül ott csücsültek a vitrines szekrénybe a poharak között és jól meg is keményedtek. Volt ott őzike, törpe, gomba, mindenféle, később pedig már rózsát kaptunk. Volt még valaki aki gyűjtötte a marcipánfiguráit a tortáiról? Hm? Valaki? Senki? Egyáltalán olvas engem valaki??? Na mindegy. 
Visszatérve a barihoz, az arányokkal még mindig vannak gondjaim. Leginkább elméretezem a tortához képest. Már megint alig fért rá a bestia, ennél fogva kicsi lett a lába is, és a keze is. Vagyis a 4 lába. Vagy hogy is van ez? És a galacsinozást most sem tudtam megúszni.




És még valami! A kész bárány láttán egyre nőtt bennem egy gondolat, amit próbáltam lepöccinteni a vállamról. De akárhányszor ránéztem, erősödött ez az érzés és kezdtem kiakadni. Ugyanis egyre inkább hasonlított valamire vagy valakire, és a kisördög addig-addig súgta a fülembe, hogy a felismerésemet kénytelen voltam ki is mondani: 
"Bárányom egy az egyben úgy néz ki, mint Mekk Mester!!! Ó jaj!!! Csak a szarv hiányzik róla! Rémület!"


2 megjegyzés:

  1. Hát ez irtóra helyes lett!

    (Persze, hogy olvasunk! Azért, mert nem mindig írunk ide...) :-)

    ...és igen, én is eltettem (amíg a tesóm be nem dézsmálta titokban)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jóóó!!! Nálunk én voltam, aki egy kicsit megdézsmálta! Ki más? :) De mindig csak egy picit...pl egy pöttyöt a gomba tetejéről :)

      Törlés