2014. december 16., kedd

Tündér Panna & Varázs Paci

Panna keresztlányom tortájára minden évben nagy izgalommal készülök. Egyrészt, a lassan kész hölgyé cseperedő gyermek - anyjához hasonlóan - remek képzelőerővel van megáldva, aminek következtében mindig ki tud valami újat találni a témát illetően. (Nem kell aggódnom, ha netalántán Nővérem híján van az ötleteknek, majd Panna megmondja a tutit) Másrészt az Ő tortájánál szeretek valami mást, lehetőség szerint valami nagyot alkotni. Persze ez csak hellyel-közzel sikerül. Idén úgy döntöttem önző leszek. Mielőtt még családtagjaim kiteljesedhettek volna kreativitásukban, közöltem, hogy meglepetés lesz Panna tortája. Legfeljebb az ízben vagyok hajlandó kompromisszumot kötni.



Egy darabig nem is volt ezzel semmi baj, csakhogy Panna egyszer csak közölte velem, hogy legyen a tortáján cica meg kutya, meg virágos rét. Ühüm! Köze nem volt az elképzelésemhez. Picit bepánikoltam, hogy a jól kigondolt koncepciómmal most akkor mi lesz, de aztán Pannácska egy telefonbeszélgetés alkalmával ezt mondta: "Tudod mit? Legyen olyan a torta, amilyet Te akarsz! Biztos nagyon szép lesz!" A szemem is könnybe lábadt! Mondtam már, hogy kész hölgy?!
Szóval maradtam az eredeti tervnél. Mindenképpen akartam egy kislányt csinálni rá, ami Pannára hajaz. Viszont nem akartam tökéletesen kidolgozni minden porcikáját, mégpedig azért nem, mert mostanában nagyon szeretem ezeket a letisztult, egyszerű figurákat. Nagyon bájos tud lenni egy sima kerek fej, egy törzs és a végtagok, egyszerű kis ruhácskával. Kopenkának vannak ilyen tortái, ahol a figurák láb lógatva ülnek a torta szélén és igaz, hogy nincs kidolgozva a kis lábujja körme hegye, bája mégis az egyszerűségében rejlik. És valljuk be, egy gyerek szülinapi tortájára nem is kell nagyon több.Természetesen aztán vérszemet kaptam, mert a tündérnek végül csak lett dereka meg szárnya, de ez már igazán semmiség volt. Viszont az egyszerű arcot illetően tántoríthatatlan voltam. 

És a paci? Nos, a gyermek ló imádata töretlen és igaz, hogy tavaly Rainbowdash-t kellett a tortára tennem (olyan is lett szegény), gondoltam idén megérdemel egy rendes hátast. Nagyon izgatott a dolog, már régóta szemeztem a részletesen kidolgozott pacival és egy videó segítségével sikerült megalkotnom az első lovamat. Ráadásul rengeteg házi cukormasszám maradt a kísérletezős korszakból, így megtámogatva egy kis kötő anyaggal, sikerült masszív figurákat létrehoznom. Sajnos ez marcipánból nem lehetséges, legalábbis a kidolgozott részek biztosan nem. Napokig szárítgathatnám, akkor is puha marad és a szárnyas póni esete be is bizonyította, hogy töpped, terül, tehát csak egy szétfolyt forma lesz egy jól kidolgozott figurából. 

Na de! A tündér kész lett, a paci pedig meglepően jól sikerült. Vannak persze hibái, amit talán nem mindenki vesz észre, de elsőre totálisan meg vagyok elégedve. A következő már sokkal jobb lesz.
A körítést sem akartam túlbonyolítani. Elveimmel ellentétben rákerült Panna neve, éve és azért pár virágot rátettem, hogy ne legyen olyan üres. Az oldala pedig.... :) Egy nagyon kedves barátomnál láttam ezt a csíkozós megoldást, ami airbrush-sal készült és már égtem a vágytól, hogy kipróbáljam. Egy kis játszadozás a színekkel, egy forgó tál és máris látványosan meg lehet oldani a torta oldalát. Na jó ezt is kell még gyakorolni.

Jah és az íze??? :) A Nővérem puncsot kért! Hogy én mennyire szerettem őt ezért :)
A szokásos bénázás az utolsó pillanatban pedig most sem maradhatott el. A torta már-már a tökéletes kategóriába kezdett mászni. Rátettem mindent, megfújtam az oldalát és már csak egy kis "varázspor" hiányzott a végére, amikor kidülledt szemekkel, lemerevedve pillantottam meg a torta egyik oldalát. Vízcseppek!! Vízcseppek a lefújt torta oldalán!! Tanulság: sose tedd a tortát a csöpögtető közelébe!!! Nos, ha lett volna közelben egy muszáj kabát, önként és dalolva belebújtam volna. Ennek hiányában csak a szemöldököm fontam be. 










Panna viszont a tortát meglátva, amolyan felnőttesen a homlokára csapott és emígyen szólott: 
"Na de Judiiiiiit! Hát hogy tudtál ilyen lovat csinálniiii??"
Hát.........így! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése