2014. november 28., péntek

A Puncs




Kedvencem lett a puncs! 
Azon gondolkoztam, egyáltalán honnan is eredt a puncs iránti ellenszenvem. (A múlt időt kérem hangsúlyosan érteni!) Próbáltam visszanyúlni azokra az időkre, amikor kategorikusan elutasítottam mindent amiben puncs volt, ami puncs volt, vagy ami puncsolva volt. Aztán eszembe jutott, hogy gyerekkoromban igazából azt sem tudtam mi is az a puncs....


Mert ha puncs nevű gyümölcs nincs, akkor mégis mi fán terem a puncs? Mitől puncs a puncs? Aztán persze ott volt a mazsola, ami iránt igen határozott ellenszenv áradt felőlem. De ez így mégsem olyan egyértelmű, mert pl. a mazsolás túrós tatyót nagy duzzogva legyűrtem. Néha napján! Szóval kutatva az emlékeimben, azt hiszem a puncs ízű fagyival való ismeretségem tette nálam a puncsot fekete listára. Mert túl azon, hogy gyerekként meghatározhatatlan volt számomra maga a puncs íz, a mazsola is megtalálható volt benne, ami a hideg fagyitól még inkább megkeményedett, szinte rágóssá vált. Na, azt hiszem ez adta meg a kegyelem döfést a punccsal való kapcsolatomnak. És én onnantól kezdve nem puncsoltam! Pláne miután az a sztereotípia vésődött belém is, hogy a puncsba mindent beledobálnak, ami visszamarad egy cukrászdában. Szaknyelven szólva a puncs torta valóban nemes hulladékból készül, de nem mindegy mit rak bele az ember.  



Nálam az áttörést - bármily furcsa - de Spongyabob hozta meg, mivel nem volt mese, azt puncs ízűre kellett csinálnom. Cukrász bojtárkodásom közepette pedig mégiscsak nyitottnak kell lennem minden ízre. És rájöttem, hogy az ég egy adta világon semmi baja a puncsnak. A puncs tortának meg pláne. Nincs vele macera, az ember úgy variálja hogy akarja, tehet bele amit akar, elhagyhatja amit nem akar. Komolyan mondom, a rum a titka mindennek. Ne sajnáljuk a jófajtát tőle! 

Kedvenc kolléganőm anyukájának készült ez a kis csöppség, a recepten most nem variáltam, a múltkorit csináltam csak 18-as méretben, de a meghagytam a folyadék mennyiségét a töltelékhez. Végre nem burkolt torta, így gyakorolhattam a fondan-nal való áthúzást is. De ami a legfontosabb, hogy azt mondták: 
"ez igazi puncs volt"!
Nos hát, kedves Barátaim, tessék puncsolni!  





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése