2021. január 19., kedd

Timi és Laci tortája




 

Ami nem más, mint egy kalocsai mintás torta...

Timi anyukája keresett fel, hogy lányának többször is elhalasztott eksüvőjére tortát szeretne készíttetni. Nem is akármilyet. Mivel a menyasszony kalocsai mintás ruhában kíván férjhez menni, hát akkor a torta díszítése is legyen ennek megfelelő.


A végleges kinézet és a minták kiválasztása tulajdoképpen rám lett bízva, a lényeg, hogy az igazi kalocsai legyen. A kiindulási alap Timi ruhája volt, amiról kaptam egy képet is, így alakult ki a fejemben a teljes koncepció.

Mondanom sem kell, azért nem voltam annyira nyugodt, mert hát soha az életben nem csináltam még kalocsai tortát. A technikáról nagyjából volt elképzelésem, de gyakorlatom semmilyen, így fel kellett kötnöm a gatyát itt is.


Abban biztos voltam, hogy nem akarom teli zsúfolni a mintával és ez nem is volt követelmény. Igen tudom, hogy egy ilyen fajta népi motívum mindig túldíszített, mégsem akartam teli pakolni vele a tortát, mégpedig azért, mert Timi ruhájának is csak az elején volt végig hímzés. 



A felső szinten lévő szív alapú mintának pedig nagyon megörültem amikor megtaláltam, mert így legalább kirakhattam egy olyan motívumot, ami kettejüket is szimbolizálja.





Imádtam ezt a tortát!

Köszönöm Katinak, hogy elkészíthettem és sok boldogságot kívánok Timinek és Lacinak.  





Ahol a gondolat tortára lel
és az üveg sütit rejt! 
Tortarendeléssel kapcsolatos információk és elérhetőségek ezen a linken,
Üveges sütik pedig ezen a linken!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése